Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 9 december 2015

YogaRunners Adventskalender Lucka 9

9 december

Anna dagen!!! Först grattis alla Annor. Och på min dag både springer och yogar vi. Så ut med er! Berätta här på YogaRunners Adventkalender vad du tog dig för. Och avsluta dagen med att läsa denna dikt som jag ramlade över för några veckor sedan.

Kram till er alla
Anna

Steget

Jag måste ge mig själv en dag, då min tanke strövar fritt,...
en dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt.
Jag vill vakna upp i ett eget rum och resa mig upp, och stå på golvet
en stund och fråga mig själv åt vilket håll jag ska gå.


Ett steg i sänder!
Sedan ett steg till!
Det blir härligt att se vad som händer
när man går åt det håll man själv vill!

Jag måste få fråga mig själv vem jag är
och varför jag gör det jag gör.


  Jag kan inte leva med dörren stängd om mitt liv står därutanför.
Och ropar man på mig från alla håll så svarar jag: -Vänta en stund!
Idag vill jag följa min egen röst. Idag är ingens hund!


Ett steg i sänder!
Och sedan ett till!
Det blir härligt att se vad som händer
när man går åt det håll man själv vill!

Inga kommentarer: